MENU

Milieusticker: Veelgestelde vragen

  1. Keuringen
  2. Keuring voertuigen
  3. Milieusticker Duitsland
  4. Milieusticker: Veelgestelde vragen

Een antwoord op veelgestelde vragen over de Milieusticker

Lees de veelgestelde vragen en bijpassende antwoorden over de Milieusticker. Staat het antwoord op uw vraag niet direct in de lijst, kijkt u dan ook bij de andere bronnen op deze pagina. Als u er niet uitkomt kunt u contact opnemen met onze servicelijn of contact leggen via ons contactformulier.

Hoe lang is mijn Milieusticker geldig?

De geldigheid van uw milieusticker is onbeperkt, in combinatie met uw kenteken. Als uw kenteken verandert dient u wel een nieuwe milieusticker aan te vragen. De gegevens vermeld op de milieusticker dienen te allen tijde overeen te komen met de gegevens op uw kentekenbewijs.

Hoe kan ik mijn Milieusticker vervangen na ruitbreuk?

Wanneer u een Milieusticker moet vervangen (bijvoorbeeld bij ruitbreuk), bestelt u een nieuwe Milieusticker in onze Online shop. De milieusticker kan vanwege de speciale lijmlaag maar één keer op een ruit worden bevestigd. Gezien wij ook kosten maken voor administratie, vervaardiging en het afdrukken van de sticker, dient u bij vervanging van uw ruit een nieuwe bestelling voor een milieusticker te plaatsen. Mogelijk is dit gedekt door uw verzekeringsmaatschappij. Informeer hierover bij uw verzekeraar.

Hoe bestel ik een Milieusticker vanuit het buitenland?

Indien u niet in Nederland woonachtig bent maar wel beschikt over iDEAL, kunt u gewoon een Milieusticker bestellen in de Online shop. In overige gevallen kunt u een Milieusticker aankopen bij uw dichtstbijzijnde ANWB-winkel of een TÜV-station in Duitsland.

Hoe doe ik een zakelijke bestelling voor Milieustickers?

Wanneer u een zakelijke aanvraag wilt doen voor 1 of meer van uw bedrijfswagens (of uw gehele wagenpark) kunt u uw aanvraag doen via mobility@tuv.nl. U vermeldt hierbij dan de volgende gegevens:

  • De kentekens waarvoor u een milieusticker wilt aanvragen;
  • Deel 1a en deel 1b van het kentekenbewijs of een kopie van de voor- en achterkant van de kentekenpas per voertuig;
  • Het leveradres;
  • Het factuuradres.

Zodra wij deze gegevens van u ontvangen hebben, verwerken we de aanvraag en doen we deze tegelijkertijd met de factuur op de post. Wilt u dat er op de factuur een BTW-nummer, referentie- en/of ordernummer vermeld wordt, geeft u dit dan ook a.u.b. aan in uw e-mail.

Bestellingen wanneer u een roetfilter hebt laten inbouwen

Wanneer u een roetfilter heeft laten inbouwen, kunt u gebruik maken van het reguliere bestelsysteem om een milieusticker aan te vragen. U voegt tijdens het bestelproces dan als bijlage bij:

  • een kopie van uw kentekenbewijs;
  • een kopie van de factuur van het inbouwen van het roetfilter.

Op de factuur moet het goedkeuringsnummer van het retrofit-roetfilter te staan. Dit is een RDW-goedkeuringsnummer of ABE-nummer. U kunt beiden tijdens het bestelproces uploaden.

Stel uw vraag over de Milieusticker

Heeft u geen antwoord op uw vraag gevonden? Stel dan uw vraag aan één van onze medewerkers.

Milieusticker

Afdeling Mobility
TÜV Nederland

0499 - 339 551

Stel uw vraag
Over de milieusticker

Deel deze pagina